STUDENT PROGRESS Through Global Step Academy

 

curriculum Level:Kindergarten Education

SPEAKING
Participating discussions (Speaking)/ Explaining information based on topics/ Thinking/ Feeling/Presenting ideas.

LISTENING
Participating discussions (Listening).

READING
Include details to remake the story/Q&A for the content.

WRITING
Presenting ideas through images and sentences.

※ 英語に対する拒否反応を排除し、ハードルを感じさせない環境の造成

 

curriculum level:Elementary Education

Elementary Pic.jpg

SPEAKING
Learn rules when speaking English/ Correctly speak English when given a topic or presentation.

LISTENING
Participate in group discussions (Listening)/ Build on ideas presented be peers.

READING
Perform a read aloud to perfect accuracy and expression, and be able to read fluently./ Understand the theme and main ideas of the topic.

WRITING
Introduce topics and details as well as facts and other informations to highlight key points. 

 

ContinuouS GSA SUPPORT:Perform/practice english

At Global Step Academy, students will learn English online and will be encouraged to apply their learnings in real life. We believe that once students are able to show use of their learnings in practical settings, that is when they have achieved long-term knowledge and understanding. English aside, learning any new skills take time and one must continue to practice in real life settings or else one will forget. The GSA Student Relation team will work closely with students and their parents to provide advice and guidance regarding both educational and emotional issues. Whether it is regarding the student's English level or his/her lack of confidence in speaking out loud, Student Relation team will be right there to provide the support and feedback. 

Examples of where to perform and practice:

Global Online Conversations

Global Online Conversations

Summer Camp/ Weekend Education

Summer Camp/ Weekend Education

Activity/ Extra Curriculums

Activity/ Extra Curriculums

 

curriculum level:Middle School Education 

SPEAKING
Responding to specified questions in a discussions. Using formal English to present a speech.

LISTENING
Answering questions during a discussion while providing evidences.

READING
Decide on the main theme of a book and analyze character, setting, and present an analysis synopsis for the book.。Create an objective summary of the book. Analyze the author's reasons for creating the character and mood.

WRITING
Introduce and expand on a topic including detailed examples, facts, and informations. Explain the specific language and vocabulary of the topic.

 

CURRICULUM LEVEL:Middle School Education  - Additional Social Studies subject

Social Studies 2.jpg

History:世界の歴史を学び世界中の人たちの背景を学ぶ
Religion:世界の主要の宗教を学び世界中の人たちに取って非常に重要である宗教の違いによる価値観の違いを学ぶ
Entertainment:世界中の主要の国の音楽、本、メディア等を学び、日常会話をするための基盤を作る
Lifestyle:世界中の主要国の生活スタイルを学ぶ
Dietary Life:世界中の主要国の食生活を学ぶ
Geography:世界の各国の位置と歴史を照らし合わせながら学ぶ


GSAが最終的に全生徒に提供することを目指す:8つのスキルセット

LEADERSHIP

他の生徒等を代表して発言したり、ディスカッションの場で意見を主張したりすることにより、リーダーシップを取る自信や判断力を身に付ける練習を行う

ENTREPRENEURSHIP

様々なアクティビティーやチャレンジを通して、現状に満足せず新しい発想と創造力を身に付ける練習を行う

GLOBAL CITIZENSHIP

世界の主要国の歴史や文化を学び、話す相手の背景へ対する知識を付け英語でもの事を自由に表現する上での知恵を付ける

COMMUNICATION

他の生徒や先生方とのクラスの会話やアクティビティー等を通して自分の思いを自由に伝え聞き、自分を正確に表現しながら互いを理解し合う練習を行う

DIGITAL LITERACY

教育・情報を得る上でデジタル(PC・スマホ)活用力の強化に注力し、世界中の情報が集まっているネット上で英語を活用して自由に利用できる力を身に付ける

PROBLEM SOLVING

クラスやアクティビティー等を通して様々なチャレンジ及び議題をチーム(単独でも)で解決していく練習を継続して行い、問題解決力を身に付けていく

EMOTIONAL INTELLIGENCE

インターナショナル教育及びグローバルな環境等に浸かり、様々な人々の背景・考え・感情等を理解し知覚する力を身に付ける

TEAMWORK

クラスやアクティビティー等を通して様々なチャレンジ及び議題をチームで解決していく練習を行い、リード・協調等を行いながら柔軟にチーム力を身に付ける